Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Tietoja Cykelkraft.fi:stä

Miksi ostaisin pyöräni teiltä? 

Autamme sinua valitsemaan oikean pyörän, me asennamme sen, säädämme jarrut ja vaihteet, ja saat pyörän kotiinkuljetuksella suoraan ovellesi - Mikä voisi olla helpompaa?

Onko teillä kivijalkakauppaa?

Suomessa toimimme verkossa, mutta Ruotsista löydät kivijalkakauppojamme.

Onko Cykelkraftilla oma polkupyöräkorjaamo?

Ruotsissa sijaitsevista liikkeistämme löydät myös korjaamot.

Maksaminen

Kuinka maksan?

Maksuliikenne tapahtuu Svean kautta. Svea tarjoaa useita eri maksuvaihtoehtoja, esimerkiksi verkkopankkimaksun kaikilla suomalaisilla pankeilla. Voit myös valita itsellesi parhaiten sopivan laskutuksen tai osamaksun. Luonnollisesti maksutapavalikoimaamme sisältyy myös luottokorttimaksu. Mikäli sinulle tulee kysymyksiä maksamiseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa support@cykelkraft.fi

Laskussani ei ollut kaikkea, mitä pakettiin sisältyi

Huomaa, että lasku lähetetään sähköpostitse erikseen sen jälkeen kun paketti on lähetetty matkaan. Lisäkysymyksissä, ota yhteyttä Sveaan.

Haluan ostaa tuotteen erämaksulla/laskulla, mutta se ei ole mahdollista. Ainoastaan korttimaksaminen käy.

Ota yhteyttä Sveaan: 09 – 4242 3330.

Tilaukseni ja toimitus

Miten kotiinkuljetus tapahtuu?

Meillä on kotiinkuljetus kaikille polkupyörille. Toimitus tehdään Bring tai DHL:n kautta, joka ottaa sinuun yhteyttä arkipäivisin puhelimitse tai tekstiviestillä, kun paketti on valmis noudettavaksi, tai sopimaan kotiinkuljetuksen ajankohdasta.

Kun olemme lähettäneet pyörän kuljetukseen, tulet saamaan seurantatunnuksen sähköpostiisi, millä voit seurata lähetystäsi.

Mitä tarkoittaa, että testaamme, kokoamme ja säädämme pyöräsi ennen kuin lähetämme sen sinulle?

Kokoamme (sekä pyörän että niihin kuuluvat tarvikkeet), säädämme ja testaamme kaikki pyörät ennen niiden toimitusta. Jotta pyörät sopisivat toimituksessa käytettävään laatikkoon, meidän täytyy kuitenkin kääntää sekä ohjaustankoa että irrottaa polkimet ennen pyörän toimittamista. Kun vastaanotat pyörän, sinun on käännettävä ohjaustankoa ja ruuvattava polkimet paikoilleen. Teet tämän helposti oppaamme avulla, jonka löydät täältä.

Kuinka pitkä on toimitusaika?

Toimitusaika vaihtelee kunkin tuotteen kohdalla. Näet toimitusajat verkkosivuillamme. Jos tilaat useita tuotteita samalla kertaa, sovelletaan sen tuotteen toimitusaikaa, joka on pisin.

En ole saanut tilausta, vaikka sanotaan, että se on lähetetty?

Soitathan asiakaspalveluumme 09 3152 7490, niin autamme sinua löytämään pakettisi. 

Minulla on ongelmia verkkosivuston kanssa, enkä pysty tekemään tilausta.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tavoitat meidät puhelimitse numerosta 09 3152 7490.

Voinko lisätä, muuttaa tai peruuttaa tilaukseni kun se on tehty? 

Tämä riippuu siitä, kuinka paljon pitkälle olemme ehtineet käsitellä tilaustasi. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja autamme sinua. Asiakaspalvelun puhelinnumero on 09 3152 7490.

Mistä noudan pakettini?

Pakettisi saapuu oman alueesi lähimpään palvelupisteeseen / pakettiautomaattiin. Voit tarkistaa kunkin paketin tilan DHL:n kotisivuilla käyttäen saamaasi seurantanumeroa. Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa suoraan DHL tai Bring asiakaspalveluun.

Kuinka kauan pakettiani säilytetään toimittajalla?

Pakettisi säilytetään 7 päivän ajan ennen sen palauttamista takaisin. Perimme palautuskustannuksen lunastamattomista paketeista.

Pakettini on vahingoittunut. Miten toimin? 

On tärkeää tarkastaa tuotteen kunto heti, kun se on toimitettu. Tarkista pakkaus, äläkä kuittaa pakettia, mikäli pakkaus on vaurioitunut kuljetuksessa. Paketin toimittajan on kirjattava molempien osapuolten toimituslappuun, että paketti on vahingoittunut kuljetuksessa. Vasta tämän jälkeen voit kuitata paketin. Ota seuraavaksi yhteyttä Cykelkraftin asiakaspalveluun. Jos kuittaat vahingoittuneen paketin ennen tarkastusta, olet sitoutunut vastaanottamaan sen siinä kunnossa, missä se sinulle toimitettiin. 

Voinko milloin tahansa peruuttaa tilaukseni?

Kun tilaus on tehty, sitä ei voida varmuudella peruuttaa, jos se on ehditty jo lähettämään sinulle. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkistamme tilauksesi tilan.

Olen ostanut pyörän ja haluan muuttaa sen kokoa. Onko tämä mahdollista?

Voit tietenkin. Sinulla on myös palautusoikeus polkupyöriin. Voit lukea lisää palautuksista verkkosivuiltamme.

Toimitus ja ostoehdot

Mitkä toimitus -ja ostoehdot pätevät?

Voit lukea lisää ostoehdoista täältä.

Saan toimituksesta kuitin?

Tilausvahvistus on sinun kuittisi.

Kuinka minun tilaukseni toimitetaan?

Toimitus tapahtuu DHL:n välityksellä ja se toimitetaan lähimpään palvelupisteeseen.

Kuinka toimitatte pyörän kotiini?

Pyöräsi toimitetaan Bring-kuljetuspalvelun kautta, jolloin sinuun otetaan yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestitse. Toimitus tapahtuu yleensä päiväsaikaan.

Voiko joku muu noutaa pakettini?

Paketti luovutetaan ainoastaan paketissa nimetylle henkilölle. Jos joku toinen noutaa paketin puolestasi, molempien osapuolten suostumus vaaditaan. Kun viimeistelet sivustolla ostoksen, voit tässä kohtaa valita paketin saajan nimen ja osoitteen. 

Voinko muuttaa toimitusosoitteen?

Toimitusosoitetta ei ole mahdollista muuttaa jälkeenpäin. Kun valitset maksutavaksi korttimaksun tai maksat omassa verkkopankissa, voit itse valita mihin osoitteeseen paketti toimitetaan. Jos valitset maksutavaksi laskun, lähetetään paketti toimituksen kotiosoitteeseen.

Paljonko meillä maksaa toimituskulut?

Pyörät: 30 € (kaikki pyörät toimitetaan kotiovelle arkipäivisin)
Polkupyörä + tarvikkeet, pyöräilyvaatteet ja polkupyörien osat: 30 € (kaikki pyörät toimitetaan kotiovelle arkipäivisin)
Tilaa vievät tuotteet kuten treenilaitteet, pyörätelineet ja kuljetusvaunut: 30 €
Tarvikkeet, vaatteet ja polkupyörien osat: 9 €

Takuu

Mikä on tuotteiden takuu?

Meillä on aina vähintään 1 vuoden takuu tuotteistamme. Vahingot, jotka aiheutuvat työkaluista asennuksen aikana ei korvata.

Onko takuussa poikkeuksia?

Takuu ei kata kulutustavaroita kuten ladattavia akkuja, pattereita, vaijereita, ketjuja, kasetteja, polttimoita jne. Takuu ei myöskään kata sellaisia virheitä, jotka ovat aiheutuneet tavaran ohjeiden vastaisesta käytöstä, tavaran epänormaalista tai laiminlyödystä käytöstä, tavaran altistumisesta elektronisiin ylijännitepiikkeihin tai tavaran muuntelemisesta.

Kuuluuko ostamaani pyörään vakuutus?

Tällä hetkellä pyöriin ei kuulu vakuutusta. Suosittelemme, että selvität mitä kaikkea oman vakuutusyhtiösi vahinkovakuutus kattaa.

Polkupyörän huolto ja korjaus

Kuinka asennan ja säädän pyöräni osat?

Suosittelemme sinua käymään läpi asennusoppaamme, jonka löydät täältä.

Kuinka usein minun täytyy säätää vaihteita? 

On suositeltavaa säätää vaihteita tasaisin väliajoin. Voit tutustua asennusoppaisiimme tai pyytää meiltä apua, niin autamme mielellämme. 

Tarvitseeko minun vaihtaa renkaita talvella?

Suosittelemme käyttämään nastarenkaita talvella. Käytä nastarenkaita, joissa on asianmukainen urasyvyys. Nastarenkaat tarjoavat paremman pidon ja sisältävät myös kumia. Tämä tarkoittaa sitä, että ne eivät ole yhtä kovia, kuin tavalliset renkaat. Löydät nastarengasvalikoimamme täältä.

Tuotteisiin liittyvät kysymykset

Minkä kokoisen pyörän valitsisin?

Sopiva koko riippuu paitsi pyörän mallista, myös merkistä. Löydät jokaisen pyörän kohdalta tarkempaa tietoa mallin ja rungon mitoituksesta. On hyvä kuitenkin muistaa, että mikäli pohdit kahden eri koon välillä, kannattaa aina valita pienempi koko. Autamme sinua mielellämme valinnassasi myös asiakaspalvelussamme!

Minkä kokoisen pyörän valitsen lapselleni?

Pyörän tulisi vastata lapsesi tämänhetkistä pituutta: polkupyörissä ei kannata ajatella "kasvuvaraa". Liian suuri pyörä on turvallisuusriski ja vaikea hallita lapselle, jollon pyöräilykään ei ole niin mukavaa.

Mitä laki sanoo pyöräilykypärän käytöstä?

Suomen laki sanoo, että pyöräilykypärää on "yleensä käytettävä", vaikkei sen käyttämättömyydestä seuraa rangaistusta. Varsinkin nuorille pyöräilijöille kypärä on ehdoton turvavaruste, ja valikoimastamme löydät varmasti kypärän joka sopii tyyliisi ja tarpeisiisi.

Minkä kokoisen kypärän valitsisin?

Sinun tulee mitata pääsi mittanauhan kanssa: juuri kulmakarvojen yläpuolelta ja siitä pään taakse korkeimmalle kohdalle.

Lastenkypärä vihreällä soljella, mitä se tarkoittaa?

Pienille lapsille suositellaan erityistä lastenkypärää, jossa on vihreä solki. Itse kypärä on kuten tavalliset pyöräilykypärät ja tarjoaa hyvän suojan, mutta soljen automaattinen avautumismekanismi suojaa lasta mikäli tämä jää kypärästä kiinni. Tämä ehkäisee tukehtumisonnettomuuden riskiä. Testit ovat osoittaneet, että solki kestää hyvin pyöräillessä tapahtuneissa onnettomuuksissa ja turvaa lasta, mikäli kypärä unohtuu päähän leikkien ajaksi. Varmista, että kypärällä on EN 1080-merkintä.

Mitä pitää ottaa huomioon pyöräilykenkiä valitessa?

Pyöräilykenkiä ostaessa suosittelemme valitsemaan normaalia isomman koon: Scottin pyöräilykengissä yhtä kokoa suuremmat kuin tavalliset kenkäsi, muilla merkeillä kahta kokoa suuremmat. On olemassa useita erilaisia kenkiä, mutta pääasiassa puhutaan maastopyöräilyyn sekä kilpaypyöräilyyn sopivista pyöräilykengistä. Myös lukitusmekanismeja on kaksi erilaista – SPD sekä SPDSL – ja näihin kannattaa kiinnittää huomiota, jotta kenkäsi ja polkimesi sopivat varmasti yhteen.

Voiko Hövding-kypärää käyttää enää sen lauettua?

Kun Hövding on ollut onnettomuudessa, sitä ei voi enää käyttää. Mikäli turvatyynykypärä on lauennut käytössä, toivomme, että otat yhteyttä Hövdingeen: Joissain tapauksissa kauluksen sisällä olevaan mustaan laatikkoon tallentuneet tiedot onnettomuudesta ovat erittäin hyödyllisiä kehitystyössä. Suosittelemme tiedustelemaan kotivakuutuksesi myöntäneeltä vakuutusyhtiöltä, korvaavatko he Hövding-kypärän onnettomuustapauksessa – Ruotsissa suurin osa vakuutusyhtiöistä toimii näin. Hövdingen sarjanumero löytyy kaulurin takapuolelta etiketin alapuolelta.

Kuinka kauan Hövdingen akku kestää?

Noin kymmenen tuntia liikkeellä.

Mitä tapahtuu jos hävitän avaimet pyöräni lukkooni?

Mikäli hävität myös vara-avaimesi, sinulla pitäisi olla tiedossa lukkosi numero. Mikäli tiedät lukon numeron, voit teettää siihen kopion.

Asennatteko valmiiksi lastenistuimia tai lisäosia pyöriin?

Emme, lisävarusteiden asennus on aina asiakkaan vastuulla.

Palautus ja reklamaatio

Miten toimin, jos tahdon reklamoida tuotteen?

Jos tuote poikkeaa siitä, mitä Cykelkraftin kanssa on sovittu tai tuote ei muuten vastaa Cykelkraftin antamaa kuvausta, voidaan tuote palauttaa. Reklamaatio kattaa ainoastaan tuotteiden alkuperäiset viat. Täten esimerkiksi normaalit käyttöön liittyvät kulumat eivät kuulu reklamaation piiriin. Reklamaatio Cykelkraftiin on tehtävä kohtuullisessa ajassa, kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa vahingon sattumisesta. Jos haluat reklamoida tuotteen, ota yhteyttä Cykelkraftin asiakaspalveluun.

Miten toimin, jos haluan palauttaa tuotteen?

Kun palautat tuotteen, olet vastuussa siitä. On erittäin tärkeää, että tuote ei vaurioidu kuljetuksessa. Sen vuoksi tuote on palautettava käyttämättömänä ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Mikäli pakettiin kuuluu ohjekirja tai vaatteessa on hintalappu, myös nämä tulee lähettää takaisin palautuksen yhteydessä. On tärkeää, että alkuperäistä ulkopakkausta käytetään, eikä teippiä tai muuta materiaalia ole kiinnitetty alkuperäiseen pakettiin. Kun palautat pyörän, on alkuperäistä pakkausta käytettävä turvallisen kuljetuksen varmistamiseksi. Mikäli sinulla on kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko palauttaa ravintolisiä?

Et. Etämyynnin palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, ja niihin lasketaan ravintolisät, energiapatukat jne.

Evästeet (cookies)

Käytetäänkö Cykelkraftin sivustolla evästeitä?

Cykelkraft käyttää evästeitä uuden sähköistä viestintää koskevan lain mukaisesti, joka tuli voimaan 25. heinäkuuta 2003. Jokaisen, joka vierailee verkkosivustoilla, tulee saada tietoa siitä, mitä evästeet ovat. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu tietokoneellesi ja sisältää tietoja, joiden avulla sivuston kävijöitä seurataan. Evästeet eivät vahingoita tietokonetta, ne koostuvat vain tekstiä eivätkä voi aiheuttaa koneeseen virusta. Evästeet eivät vie juuri lainkaan tilaa ja on olemassa kahdenlaisia evästeitä: Evästeitä on kahta lajia, istuntokohtaisia ja pysyviä. Pysyvät evästeet säilytetään määrättyyn aikarajaan asti käyttäjän tietokoneella tai kunnes käyttäjä ne tuhoaa. Pysyvien evästeiden tarkoituksena on selvittää, kuinka käyttäjät liikkuvat sivustolla. Tiedon avulla, käyttäjille voidaan tarjota parempaa palvelua ja palveluita. Voit muuttaa selaimesi asetuksia estämään evästeet ja voit myös tuhota jo tallennetut evästeet. Cykelkraftilla käytämme evästeitä ostoskorin seurannassa ja saadaksemme tilastollista tietoa asiakkaistamme: tiedot, jotka tallentuvat koneeseesi on ainoastaan uniikki numero, sitä ei voida yhdistää henkilötietoihin. Tiedot ovat siis täysin anonyymejä. Istuntokohtaiset evästeet vanhenevat kun käyttäjä lopettaa istunnon web-palvelussa. Sinä aikana, kun olet vierailet sivustolla, saat palvelimelta yksilöllisen tunnisteen, merkkijonon, jota sinua ei sekoita muiden kävijöihin. Istuntoevästeitä ei koskaan tallenneta pysyvästi tietokoneeseen, vaan ne katoavat, kun selain suljetaan. Cykelkraftin häiriötön käyttö edellyttää, että istuntokohtaiset evästeet ovat käytössä.